Inte så dumt med dinosaurier ändå


Det var nog tjugo år sedan jag var på ett naturhistoriskt museum sist. De har liksom inte lockat mig att besöka. Föreställer mig samlingar med en massa dammiga, uppstoppade djur, foster och konstiga blötdjur i glasburkar och gamla skelett. Inte konstigt att jag blev positivt överraskad av Museum of Natural History. Där kan man ju spendera en heldag!

Amerikanarna är verkligen bra på att göra fina muséer och bra utställningar. Dinosaurieutställningen, som för övrigt hade en medelålder på ungefär fem år bland besökarna, tar aldrig slut känns det som. Jag hade glömt bort att de (dinosaurierna alltså) var så galet stora. Filmen Cosmic Collision med Robert Redford som berättarröst är också fascinerande. Taket i biosalongen är en jättelik kupol, man sitter liksom omsluten av rymden. Trots fyra timmar såg vi bara en bråkdel av muséet. Kanske blir det ett återbesök snart - då vill jag se människoutställningarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0