"It will change you life!"


Utbast en kompis när hon fick höra att jag aldrig varit i skoaffären DSW vid Union Square. Jag har gått förbi hundra gånger, men både den fula loggan och butikens storlek avskräcker. Fast kanske skulle jag bli lika överraskad som av Momofuku Ssäm Bar i East Village, ett besök där och jag är beredd att säga att livet förändras. I alla fall livet för smaklökarna.

Massor av bloggare och tidningar har skrivit om Momofuku, men hur spännande låter till exemepel "steamed pork buns" (känner man för ett flottigt mellanmål för en dollar kan man ju slinka i vilket krypin som helst i Chinatown)? I fredags var dock jag tvungen att undersöka vad fussen handlar om.

Fan-tas-tiskt. Efter Babbo det bästa jag ätit i New York. Liksom obeskrivliga smakexplosioner; oväntat, kreativt, smart, fräscht och perfektionistiskt vällagat. Jag ville ge en stor kram till kockarna i köket. Gourmetmat när den är som bäst - till mellanklasspriser! Vägg i vägg med Ssäm Bar ligger Momofuku Milk Bar där doften av nybakad Chocolate Chip Cookies ligger tung. Det får bli nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0