Morgonpromenaden

Det halvstora varvet i Central Park är åtta kilometer, perfekt för en morgonpromenad ett par dagar i veckan. För mig tar det ungefär en och en halv timme att gå, vilket ju låter onormalt länge - men det känns i alla fall som om jag pinnar på rätt bra. Här är promenaden i bilder:
Blir man fast mellan filerna på Park Avenue kan man alltid passa på att ta lite bilder. Så här tjusigt är det nu.


De här tornen på västra sidan är alltid maffiga att passera. Dakota Building där John Lennon och Yoko Ono bodde ligger i närheten. Vad jag vet bor hon fortfarande kvar. Det skulle nog jag också göra om jag tänker efter.

Intressant mössa. Det var inte jättevarmt i morse, men mössa kändes lite overkill måste jag säga. Fast det heter ju att man ska svettas in våren.

"The Lake" heter så kärnfullt den här fina dammen i södra delen av parken. Det är den näst största vattenanläggningen efter The Reservoir som ligger lite längre norrut i Central Park.

Det här trädet var så fint med alla fälda blomblad nedanför. Man får passa på att njuta av körbärsblommen (för visst är det väl körsbär?) innan den blommat ut.



Också till sist, nästan hemma igen, den här ilskna katten, eller puman kanske, som sitter på en lite bergsknalle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0