Cat Sitting

                         Hej, hej du lilla människa!

Igår pratade jag men en smart och rolig tjej som tyvärr nyligen blivit av med jobbet. Som så många andra. Och det är svårt att hitta ett nytt, massor med ansökningarn till varje rekrytering (låter ungefär som hemma...), vilket man inte upplevt tidigare på det här sättet i New York. Den amerikanska arbetsmarknaden är ju känd för att vara rörlig.

Under tiden Penny söker jobb, arbetar hon volontärt och sitter kattvakt åt en kissemiss på Upper East Side då matten är ute och roar sig. Men vänta nu....kattvakt? Att vara kattvakt för en helg, några dagar eller en vecka - det förstår jag. Stackarn måste ju få mat, vatten, lådan tömd och självklart sällskap. Men att sitta kattvakt i fyra, fem timmar är det märkligaste jag har hört talas om. Då har man inte förstått att katter (till skillnad från hundar) tycker att det är skönt att vara ensamma då och då. En del människor har helt enkelt för mycket tid (att oroa sig) och pengar. Och då syftar jag inte på Penny, cat sitting skulle jag också själv kunna signa upp för på fläcken. Att slappa i soffan, titta på TV och gosa med katten gör jag gärna för sisådär en 60-70 bucks.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0