Yes, jag har trampat i råttfällan!

                         Jag låg och tog det lugnt på soffan strax före klisterfadäsen.

Placerar man ut drygt åtta råttfällor i en tvåa får man ju skylla sig själv. Tack och lov trampade jag inte i giljotinvarianten utan i den amerikanska klisterfällan som jag egentligen inte tror på. Men det är nästan så att jag får omvärdera åsikten, fällan satt nämligen fast som värsta superlimmet på fotsulan. När jag äntligen fick bort den lämnade den ett stort hål och en massa tjockt kladd på bästa strumbyxan. Sedan kan man förstås diskutera hur trevligt (och mushumant) det är med en husmus som levande klistras fast på en kartonbit. Urk.

PS. Det är inte bara jag som trampat i klistret det senaste dygnet. En viss annan jättemus (och det är inte husmusen jag talar om) gjorde svärande samma delikata misstag bara en någon halvtimme efter mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0