Nej, jag förstår inte


Ok, nu har jag sett nya Bond. Jag vet inte om det var popcornen eller Daniel Craig, men jag tappade fokus efter fem minuter. Förstår inte ens vad de bråkade om - en vattenkälla i Bolivia? Why? Det kanske är med Bondfilmerna som med viner, vissa år är gynnsamma, andra inte. Vilka faktorer som styr detta i Bonds fall vet jag inte. Quantum of Solace (någon som kan förklara vad det betyder?) har en allt för tunn och komplicerad story med för många referenser till föregångaren (hur ska man komma ihåg handligen och alla namn ett och ett halvt år senare?). Dessutom är det för mycket action och nördteknik - till och med för en Bondfilm. Men inledningen är i alla fall snygg. Fast den hade jag inte behövt se på bio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0