Analyse This




DN.se har tagit "grepp på popvalet" i USA, det vill säga kändisarnas uppbackning av presidantkandidaterna. Egentligen inte något nytt , men nog så intressant att uppmärksamma. Massiv kändis-PR kan mycket väl påverka väljarna.

Men det som är mest i ögonfallande med artikeln, där det gödslas med ord som "popkulturen" och "popkulturella kapitalet" (= kändisar inom nöjesindustrin) är nog formuleringarna: "Ända sedan primärvalet har han (Barack Obama) samlat haft ett massivt kändisentourage med tjocka plånböcker och välkända nyllen. Maximal exponering." Är det bara i mina öron det låter märkligt (både med tanke på forum och artikeltyp)? Ledtråd: det är inte korrfelet i citatet som jag menar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0