UNIQLO Me




UNIQLO är något så trevligt som en japansk klädkedja som satsar på passform, kvalitet och extremt bra priser. I Europa finns två butiker, en i London och en i Paris. I USA ligger enda butiken i Soho, New York. Cashmirtröjorna - både för herr och dam - som tillhör bästsäljarna, ligger runt 100 dollar. Själv hittade jag ett par fantastiska byxor som jag letat efter i evigheter sedan mina nästan identiskt lika från Joseph bokstavligen rämnade för ett antal år sedan: Bäcksvart, smalspårig och sammetsliknande manchester, hög midja och smala, ankellånga ben med dragkeja nedtill. Enda skillnaden är egentligen att paret från UNIQLO kostade en femtedel av priset (50 dollar), trots att jag köpte dem 10 år senare. Självklart var jag tvungen att införskaffa två par. Nu fundrar jag på om det är värt att satsa på en livsförbrukning.

Ovan Chloé Sevigny för UNIQLO.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0