Flirtaholic



Niel Strauss som skrev Spelet, handboken i hur man som kille ska ragga för att få napp, har kommit ut med den nya boken "Spelets regler" om hur man träffar drömkvinnan och hur reglerna funkar i ett förhållande. Känner mig lite skeptisk till konkreta tips och tekniker för hur man får napp. Fast visst, det kanske kan vara en bra start för den som är inbunden. Men att misstänka att en kille som tar kontakt har läst Strauss böcker från pärm till pärm är en riktig turn off. Eller vad säger ni om den här:

Sitter i Central Park och skriver dagbok. En svettig joggare springer förbi min filt ett antal gånger. Inget som jag direkt lägger märke till förrän lite senare. Plötsligt stannar han till om slänger ur sig på brittisk engelska:

- Do you find it better to write in the afternoon than in the morning?
- Excuse me?
- Do you find it better to write in the afternoon than in the morning?
- Oh, this is just my journal - I'm not writing every day so I wouldn't know. Why?
- I'm writing a book and I usually get up at least three hours before work to write - mornings work best for me. I'm working at Bloomberg, if you like writing you might find it interesting to see our news desk?

Äh, jag vet inte. Det känns så himla konstlat med pick-up lines. Vad hände med "Hej" och en komplimang?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0