Right On


Jag gillar verkligen Amelia Adamo. Hennes krönika om vad som är rätt och fel just nu kan vi nog alla (inbillar jag mig i alla fall) instämma i. Ändå fortsätter vi att tycka, klä och leva "så som man ska". Man blir ju så vansinnigt trött på allt som är inne och pk. Det är begränsande, ängsligt och smått totalitärt. I ett litet men trendkänsligt land som Sverige blir det kanske särskilt tydligt. Men jag har märkt en sak. Världen går inte under för att du beställer en kaffe latte efter maten eller äter efterrätten med sked istället för gaffel. I värsta fall kanske några tråkmånsar dömer ut dig som kusinen från landet. Men who cares? Våga vara motvalls och ärlig. Göra gärna en pudel (utan att be om ursäkt!) - eller helst något ännu större - då och då. Påstå inte att du är feminist om du inte är det. Det är så sanslöst tråååkigt med alla som tycker och pratar om samma saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0