Uniformed Men



Idag när jag promenerade vid lunchtid längs Lexington Avenue var trängseln olidlig. Knep det hårdaste jag kunde med armen om min knapp- och blixtlåslösa axelremsväska när jag upptäckte att ungefär varannan människa i trängseln bar polisuniform. Låg väskryckarfaktor alltså. Igår var det Obama som var anledning till avspärrningarna, idag besöker Sarah Palin NYC.

Undrar förresten hur många gånger hon har varit i New York, hon verkar ju nämligen inte så berest när det gäller utlandsvistelser i alla fall. Det var inte länge sedan hon fick ett pass utfärdat för första gången. Men å andra sidan äger bara omkring tio procent av amerikanerna ett pass, enligt en relativt tillförlitlig muntlig källa.

Egentligen har jag inte sett särskilt mycket av Sarah Palin, hon är ju inte direkt generös med intervjuer. TV-bolaget ABC:s intervju med henne är den enda jag sett, vad jag vet har hon inte heller ställt upp i någon mer utfrågning. Mycket, mycket märligt.

Idag vädjade Whoopi Goldberg som är en av profilerna i diskussionsprogrammet "The View" (också ABC) att Sarah Palin skulle ställa upp som gäst. "Snälla, vi är inte ute efter att hänga ut dig, vi kommer att ställa schyssta frågor och du får så klart se dem i förväg". Märkligt är det som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0