Pot Luck Lunch



I dag var jag på en pot luck party, det vill säga knytkalas. Jag tog med mig Swedish meatballs och mammahemlagad lingonberry jam, precis som alla förväntade sig. Jerseyitalienskan tog förstås med sig antipasto, Bombay-Niha dal fry, London-Uuna shepherd's pie, New York-new yorkarna mac and cheese, kycklingvingar, brownies, cheesecake och kinesiska pork buns från East Village. Lite synd bara att mina köttbullar smakade helt okryddat, kände att jag inte riktigt marknadsförde det svenska köket på bästa sätt. Nästa gång blir det gravad lax som jag har hört att det är svårare att misslyckas med. Eller varför inte bara svänga förbi IKEA, för ärligt talat...no-one will notice.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0