Våren som kom och gick

Både i går och i förrgår var det så härligt att man fick påskkänslor i hela kroppen. Det var milt och soligt och i söndags tror jag varenda joggare som bor i närheten av Central Park tog sig en runda. Man undrade var alla dessa välträndade människor i shorts och kortärmat plötsligt kom ifrån.


Måndagen var också riktigt fin. Ljumna vindar och vår i luften. Passade på att ta lite bilder när jag tog mig från punkt A (tunnelbanelinje 6, 23 gatan, Park Avenue) till punkt B (Chelsea, 25 gatan 10e avenyn) och tillbaka till punkt A igen. I dag är det snöstorm som inte verkar gå över i första taget.


Jag kan liksom inte se mig mätt på MetLife. Jättekolossen placerad mitt i Park Avenue. Mäktigaste är försås att se den i mörkret. Kaxig och pontent skulle jag vilja kalla MetLife.


Det finns massor att göra för barn på Manhattan. Och då menar jag verkligen massor. Har aldrig förstått föräldrar som vill skydda sina barn för staden (i synnerhet inte Stockholm), barn i städer blir coola och streetsmarta. Att det sedan är en ekonomisk omöjlighet för de flesta familjer att bo på Manhattan är en annan diskussion.


                         Kompakt men snyggt.

                            Flatarion är också en favorit.

                          You Go Girl. Read More! Den här grafitin i Chelsea talade till mig.

                                 Spöklika hus. Också i Chelsea.

                         Jag gillar Chelsea. Så urbant och artsy att man nästan smäller av.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka häftiga bilder! Det blir spännande att snart komma till over there. Men, streetsmarta barn eller ej, hur går det för de små i denna hemska luft, går det att undvika den förutom i Central Park?

2009-02-04 @ 15:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0