Fabolous SR



Är det hemlängtan till Sommarsverige eller var sommarpratarna ovanligt bra i år? Jag har nog aldrig lyssnat så nitiskt tidigare och tycker att många var ganska briljanta. Har fortfarande flera intressanta värdar kvar att lyssna på - podradio är ju toppen, synd bara att låtarna försvinner - de är ju halva programmen. Hoppas att SR tänker över detta till ett annat år.

Här kommer mina favoriter:

1. Karin Mamma Andersson. Ett jättefint program uppbyggt av "noveller" ur livet.

2. Björn Ulaeus. Medelålders+, man och megakändis som talar om sin vacklande självkänsla genom livet. Befriande!

3. Lars Winnerbäck. Visste mycket lite om honom innan jag hörde programmet som handlar om medelklassångets och andra begränsningar. Ärligt och uttrycksfullt.

4. Robyn Carlsson. Reflekterar över sin tid och sina upplevelser i USA. Intressant!

5. Jonas Whalström. Trygg- och säkerheten personlifierad, samtidigt som han är så rolig! Berättar en massa anekdoter om både sitt privata och sitt ovanliga yrkesliv.

Och så några till som är jättebra:

6. Elisabeth Massi Fritz. Vilken kvinna!

7. Amelia Adamo. Jag får aldrig nog av Amelia, hon är så inspirerande. Spännande att höra mer om hennes bakgrund och ungdomsår.

8. Jens Lapidus. Det jag fastnade mest för var när han talade om att inte ta ställning till hundra procent, utan att se nyanser, vinklar och argument. Kan känna igen mig i detta, men har inte sett på det lika positivt som Jens Lapidus när han beskriver detta.

9. Antonia Ax:son Johnsson. Bakgrunden, karriären - mycket fascinerande. Har alltid varit nyfiken på henne.

10. Margot Wallström. Ett trevligt program om hur det är att vara EU-kommisionär. Jag gillar låtvalen, synd som sagt att man bara på några sekunder av introna när man laddar ner programmen.

Här kan du läsa en radiokrönika i SvD där undertecknad tycker att sommarvärdarna var ovanligt uppblåsta och egocentriska i år. Hm, Intressant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0