Swedes are Swedes



Metro New York hade en rätt rolig artikel tidigare i sommar som handlade om Eurostarka européer som åker till New York på semester nu när dollarn är låg.

Hur känner man igen dem?

  • Paris-tjejen klagar över maten och kastar elaka blickar på förbipasserande på gatan.
  • Det gifta brittiska paret pratar högt (roligt skrivet tycker jag - engelsmännen brukar själva tala om jänkarna som väldigt LOUD), ber konstant om ursäkt, har fula solglasögon samt kommenterar matportionernas storlek och hur billigt allt är.
  • De tyska grabbarna, aldrig utan back-packs och gärna med oanständigt korta shorts, stirrar liiite för länge på de andra passagerarna i tunnelbanan och har ingen känsla för "personal space".

När jag läste artikeln fick jag lust att maila en komplettering till journalisten om hur man känner igen en svensk, men kom inte riktigt på något som kändes klockrent. Ändå kan man som svensk känna igen en annan svenne på flera mil. Men varför? Tror att det är något med blicken, kroppsspråket och....hela uppenbarelsen.

Kommentarer
Postat av: saom

Haha! Skön bild på Persson.

2008-08-28 @ 00:11:16
URL: http://saom.blogspot.com/
Postat av: Kicki

Blick, kroppsspråk och hela uppenbarelsen - mitt i prick! Bilden på Göran fick mig att skratta högt!

2008-08-28 @ 10:11:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0