Upper East-musen, Del 2

                         Varför inte bara skaffa en sån här istället?

Jag var på mitt morbida humör när jag placerade ut sex råttfällor i vår tvårummare lite tidigare idag. Två av dem tror jag på, de är klassiska och effektiva - "Guaranteed to KILL" , "Solves Mouse Problem FAST", lovar dessutom förpackningarna. Till dessa köpte jag en stor burk jordnötssmör, just in case, även om man tydligen bara behöver ett kryddmått till varje musfälla.

De andra fyra musfällorna som jag fick av supern är lite annorlunda. Hela idén är att musen ska fastna (inte dö) i klistret på ena sidan av en kartongbit, stor som ett vanligt vykort. "När musen sitter där gör du bara så här", sa supern och vek ihop kartongbiten på mitten och klämde till.

Vet inte vad jag är mest rädd för - att musen ska komma fram igen när jag ligger och sover (har inte glömt bort musen som trampade runt i Carries hår i ett Sex and the City-avsnitt) eller att den ska fastna - pipandes - i klisterfällan. Vad gör man då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0