Upper East-musen, Del 3 (Final Episode hoppas jag)

                                                           Au revoir!


Trots gårdagens räd, vill jag kalla mig djurvän. Därför känns det lite sorgligt att det nu sticker ut en tunn grå svans ur råttfällan med tak. Husmusen är borta. Jag satte dit honom med hjäp av en klick jordnötssmör stor som en ärta. Jordnötssmör är nämligen USA-mössens favoritmat.

När jag berättade om musen för kollegor (då visste jag fortfarande inte att den var haffad), var de väldigt stöttande. "Alla som bor i New York får möss förr eller senare. Det spelar ingen roll om du bor på Park Avenue. Vi hade en hel koloni - mycket svår att bli av med". Jag struntade i att berätta om halvmetersråttorna i Stockholm, det kändes som alltför dålig PR. För vad är egentligen en liten sammetsgrå mus mot en stor, gleshårig, åttformad råtta?

Kommentarer
Postat av: din egen lilla lisakatt

Mjau och snyft! Men jag kanske kan få bli bli anställd som en bra mycket roligare musfångare hos Mats och dig om ni får "problem" igen. För mig är det inga problem! Mjau, smaskens! Längtar och hälsar din egen lilla gullekatt.

2008-12-07 @ 11:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0