Upper East-musen

                         Inte i lägenheten, tack så mycket.

Någonting disgusting har hänt. Jag ser i ögonvrån en skugga som rör sig under dörrspringan till min garderob. Det kanske är en mus, tänker jag - fortsätter skriva och glömmer bort det. Mycket riktigt. Ett par minuter senare kilar en mus (ca 5 centimenter) ut från garderoben, springer runt på golvet i stora cirklar och hastar sedan tillbaka till sitt gömställe när poletten trillar ner och jag börjar skrika.

"Ring supern då", säger Mats som passande nog är i Chicago. Men det ser ut som ett bombnedslag hemma (lite överdrivet, men ändå) - då måste jag ju städa och riskera att konfronteras med musen - igen! Ska man behöva checka in på hotell? Det som nästan är värst är att jag drömde att det var en mus i sovrummet i natt... Fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Linnea, en så här supergullig mus kan väl inte vara något att bekymra sig för - den kanske vill bli kompis med Mats och dig - den fortfarande är vid liv?

Väntar med spänning på fortsättningen!

2008-12-05 @ 10:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0